Krijgt ARRIVA een tweede kans?

Advertentie

 

Arriva (onderdeel van DB) gaat het opnieuw proberen toestemming te krijgen, om met snelle treinen de treinverbinding tussen Brussel en Amsterdam weer op de rails te krijgen. Met de Deutsche Bahn achter zich, denkt Arriva sneller dan NS met een geschikte hogesnelheidstrein te kunnen rijden, zodat de reiziger niet meer in de kou staat.  Arriva kwam bij de aanbesteding voor de hogesnelheidslijn als tweede uit de bus en bood na het mislukken van de Fyra eerder ook al aan om de concessie van NS over te nemen. Die hulp werd door de nu afgetreden staatssecretaris Mansveld afgewezen. Maar na het vernietigende rapport over de Fyra herhaalt Arriva directeur Anne Hettinga zijn aanbod, snelle treinen te leveren aan het einde van 2016, als de nieuwe dienstregeling van kracht wordt. De Nederlandse Spoorwegen zijn, door hoger te bieden tot 2025 concessiehouder van het traject geworden. Hettinga heeft kritiek op de plannen van NS, door de reiziger nog langer in de kou te laten staan. Bron: De Telegraaf en RTL Z

arriva-kaart s
Misschien kan aan het eind van 2016, ook de lijn Amsterdam – Brussel rood op de Arriva kaart worden.