Bombardier en de Hongaarse spoorwegen MAV maakten vorige week donderdag 21 januari bekend, dat zij beide een overeenkomst hadden getekend voor 25 elektrische locomotieven van de Canadese fabrikant van het type TRAXX P 160 AC. Tevens heeft MAV een optie op nog eens 25 van deze locomotieven ter waarde van ongeveer 80 miljoen euro. Ze worden voorlopig alleen in het reizigersvervoer ingezet, maar zijn ook geschikt voor het goederenvervoer. MAV wil oudere diesellocomotieven vervangen door moderne elektrische. Bombardier heeft in Hongarije een meerderheid in een fabriek voor spoormaterieel. De TRAXX locomotief blijkt zich uitstekend te voldoen in de markt. In Europa alleen al zijn er momenteel ongeveer 800 TRAXX locomotieven in dienst. Nu MAV ook haar order heeft geplaatst zal het vertrouwen in deze elektrische locomotieven alleen maar stijgen en zal ook aan de verdere ontwikkeling van reizigersvervoer per spoor in Hongarije bijdragen. “Het familie TRAXX product is ontworpen voor het vervoer van zowel goederen als passagiers in de nationale en internationale routes op alle spoornetten” aldus Dr Imre Markus, Chief Executive Officer van MÁV TRAKCIÓ. “Ons locomotief investeringsproject en de aankoop van de nieuwe TRAXX locomotieven zijn zeer belangrijk voor het bereiken van een betere energie-efficiëntie binnen onze vloot en de vervanging van oudere locomotieven.
Gerelateerde berichten
ÖBB blijft TALENT (3) trouw
Bombardier Transportation en het Oostenrijkse ÖBB hebben aan het einde van dit jaar nog een raamovereenkomst voor de levering van 300 TALENT 3 treinen ondertekend. Het geeft ÖBB de mogelijkheid om verschillende aantallen te bestellen […]
Algerije en Bombardier tekenen ERTMS contract
08/09/2010 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl Reacties uitgeschakeld voor Algerije en Bombardier tekenen ERTMS contract
Bombardier levert nu al dit elektronische vergrendeling systeem ERTMS op Tabia Mecheria – lijn voor dezelfde klant in Algerije. Bombardier Transportation zei afgelopen dinsdag dat zij in een consortium een tweede grote order in Algerije […]
Innovia Monorail 300 Säo Paulo
27/09/2010 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl Reacties uitgeschakeld voor Innovia Monorail 300 Säo Paulo
Al heeft de InnoTrans zijn deuren gesloten er volgt toch nog een bericht uit Berlijn. Bombardier kreeg een opdracht tot het ontwerpen en leveren van het Innovia monorailsysteem voor São Paulo in Brazilië. São Paulo […]
1 Comment
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
In Nederland worden de Beneluxtreinen sinds kort met Traxxloks gereden. De ervaringen zijn ronduit bedroevend. Ze zijn een belangrijke bron voor de beruchte vertragingen van deze treinen. Uit eigen ervaring: na het oversteken van de brug over de Ringvaart bij Sassenheim weigerde de gestreken stroomafnemer weer omhoog te komen. De trein rolde door tot Nieuw Vennep alwaar de lok moest worden ‘gereset’. Vertraging 10min. Aansluiting gemist. Te laat op afspraak.