Hongaarse spoorwegen kopen elektrische Bombardier locs

Advertentie

Bombardier en de Hongaarse spoorwegen MAV maakten vorige week donderdag 21 januari bekend, dat zij beide een overeenkomst hadden getekend voor 25 elektrische locomotieven van de Canadese fabrikant van het type TRAXX P 160 AC. Tevens heeft MAV een optie op nog eens 25 van deze locomotieven ter waarde van ongeveer 80 miljoen euro. Ze worden voorlopig alleen in het reizigersvervoer ingezet, maar zijn ook geschikt voor het goederenvervoer. MAV wil oudere diesellocomotieven vervangen door moderne elektrische. Bombardier heeft in Hongarije een meerderheid in een fabriek voor spoormaterieel. De TRAXX locomotief blijkt zich uitstekend te voldoen in de markt. In Europa alleen al zijn er momenteel ongeveer 800 TRAXX locomotieven in dienst. Nu MAV ook haar order heeft geplaatst zal het vertrouwen in deze elektrische locomotieven alleen maar stijgen en zal ook aan de verdere ontwikkeling van reizigersvervoer per spoor in Hongarije bijdragen. “Het familie TRAXX  product is ontworpen voor het vervoer van zowel goederen als passagiers in de nationale en internationale routes op alle spoornetten” aldus Dr Imre Markus, Chief Executive Officer van MÁV TRAKCIÓ. “Ons locomotief investeringsproject en de aankoop van de nieuwe TRAXX locomotieven zijn zeer belangrijk voor het bereiken van een betere energie-efficiëntie binnen onze vloot en de vervanging van oudere locomotieven.

1 Comment

  1. In Nederland worden de Beneluxtreinen sinds kort met Traxxloks gereden. De ervaringen zijn ronduit bedroevend. Ze zijn een belangrijke bron voor de beruchte vertragingen van deze treinen. Uit eigen ervaring: na het oversteken van de brug over de Ringvaart bij Sassenheim weigerde de gestreken stroomafnemer weer omhoog te komen. De trein rolde door tot Nieuw Vennep alwaar de lok moest worden ‘gereset’. Vertraging 10min. Aansluiting gemist. Te laat op afspraak.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.