Bombardier en de Hongaarse spoorwegen MAV maakten vorige week donderdag 21 januari bekend, dat zij beide een overeenkomst hadden getekend voor 25 elektrische locomotieven van de Canadese fabrikant van het type TRAXX P 160 AC. Tevens heeft MAV een optie op nog eens 25 van deze locomotieven ter waarde van ongeveer 80 miljoen euro. Ze worden voorlopig alleen in het reizigersvervoer ingezet, maar zijn ook geschikt voor het goederenvervoer. MAV wil oudere diesellocomotieven vervangen door moderne elektrische. Bombardier heeft in Hongarije een meerderheid in een fabriek voor spoormaterieel. De TRAXX locomotief blijkt zich uitstekend te voldoen in de markt. In Europa alleen al zijn er momenteel ongeveer 800 TRAXX locomotieven in dienst. Nu MAV ook haar order heeft geplaatst zal het vertrouwen in deze elektrische locomotieven alleen maar stijgen en zal ook aan de verdere ontwikkeling van reizigersvervoer per spoor in Hongarije bijdragen. “Het familie TRAXX product is ontworpen voor het vervoer van zowel goederen als passagiers in de nationale en internationale routes op alle spoornetten” aldus Dr Imre Markus, Chief Executive Officer van MÁV TRAKCIÓ. “Ons locomotief investeringsproject en de aankoop van de nieuwe TRAXX locomotieven zijn zeer belangrijk voor het bereiken van een betere energie-efficiëntie binnen onze vloot en de vervanging van oudere locomotieven.
Gerelateerde berichten
Nieuwe trein Gatwick Express in dienst
Bombardier Transportation viert vandaag de in dienst neming van de eerste nieuwe Gatwick Express Class 387/2 ELECTROSTAR trein op dit traject. De nieuwe trein werd officieel gelanceerd op het Victoria Station, in bijzijn van de […]
Alstom-Bombardier
Het consortium Alstom en Bombardier heeft de opdracht gekregen om de nieuwe generatie metro’s voor Île-de-France Mobilités en RATP te ontwerpen en produceren. Het contract betreft de levering van 44 treinen. Dit kan worden aangevuld […]
Bombardier TRAXX Locomotieven toegelaten in de Gotthard-basistunnel
Berlijn, Duitsland – Bombardier heeft vandaag aangekondigd dat haar BOMBARDIER TRAXX locomotieven, bijgewerkt met de nieuwste automatische treinbeveiliging software, zijn goedgekeurd voor gebruik op de Zwitserse Gotthard-basistunnel, ’s werelds langste en diepste treinverkeer tunnel ter […]
1 Comment
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
In Nederland worden de Beneluxtreinen sinds kort met Traxxloks gereden. De ervaringen zijn ronduit bedroevend. Ze zijn een belangrijke bron voor de beruchte vertragingen van deze treinen. Uit eigen ervaring: na het oversteken van de brug over de Ringvaart bij Sassenheim weigerde de gestreken stroomafnemer weer omhoog te komen. De trein rolde door tot Nieuw Vennep alwaar de lok moest worden ‘gereset’. Vertraging 10min. Aansluiting gemist. Te laat op afspraak.