Het pilootproject iCOM

Advertentie

Knorr-Bremse Group is een toonaangevende fabrikant van remsystemen en leverancier van extra subsystemen voor spoor- en bedrijfsvoertuigen met een omzet van meer dan 6 miljard euro in 2017. Ongeveer 28.000 werknemers in 30 landen ontwikkelen, produceren en bedienen rem, instapniveau, besturing en energievoorzieningssystemen, airconditioningsystemen, assistentiesystemen en besturingstechniek alsmede besturingssystemen en oplossingen voor aansturing van de aandrijving en de transmissie. Sinds 1905 heeft het bedrijf een beslissende bijdrage geleverd aan de veiligheid van producten op het spoor en de weg.

München – 26 februari 2018 – De Rheinbahn in Düsseldorf geoptimaliseerd de processen dankzij iCOM. Het pilootproject van Knorr-Bremse Group en de Rheinbahn van Düsseldorf met de digitale platform iCOM belooft betere onderhoudsefficiëntie en minder uitvaltijd en kosten. iCOM bewaakt de toestand van railvoertuigen en helpt operators anticiperen en kosteneffectief onderhouden introduceren (Voorspellend onderhoud).
Knorr-Bremse en de Rheinbahn van Düsseldorf zijn een proefproject gestart met iCOM. De Beierse groep levert het transportbedrijf Noordrijn-Westfalen software en hardware voor gegevenslevering van lightrailvoertuigen. De partners beloven zichzelf van de online transmissie van de bewegende Spoorwegen een verbeterde organisatie van werkplaatsdiensten, een hogere beschikbaarheid van voertuigen en verlaging van bedrijfskosten.
Met iCOM is de stap van reactief naar de voorspellend onderhoud mogelijk. Met iCOM, het onderhoud van railvoertuigen op een vraaggerichte en kostenefficiënte manier worden geïmplementeerd. Dat verhoogt de Operationele veiligheid van het wagenpark en verlaagt hun bedrijfskosten. Dat kan ook een dreigende deurstoring zijn die wordt opgemerkt. De gegevens die op het voertuig beschikbaar zijn, worden doorgegeven, tonen het defect aan de deur snel buiten werking zou kunnen raken, waardoor de Rheinbahn in de werkplaats het kan repareren. Het uitvallen van het voertuig wordt voorkomen door preventief onderhoud of vervanging van onderdelen. Andere gegevens helpen bij analyse en beoordeling naar de functie van energie. Naast gegevensverzameling biedt het systeem in de toekomst nog meer voordelen, zoals een waarschuwing aan de bestuurder, als hij de maximumsnelheid overschrijdt. De experts van Rheinbahn en Knorr-Bremse Group verwachten een aanzienlijke verlaging van de bedrijfskosten. De Rheinbahn start het project aanvankelijk met vijf van hun 76 lightrailvoertuigen type NF8U (lichte railvoertuigen met lage vloer, acht-assige uit de jaren 2006 tot 2012.

Onderschrift foto: Rheinbahn tram in de Lente – iCOM wordt gebruikt in een dergelijke NF8U-lightrail. Foto: © Rheinbahn Düsseldorf