Gratis koffie of vertragingen!

Advertentie

De Nederlandse Spoorwegen gaan onder leiding van NS-directeur Roger van Boxtel, volledig hun tijd wijden aan de treinreiziger. Eindelijk gaat de NS de reiziger na jaren chaos, op plaats 1,2 en 3 zetten.
Dat zei de directeur van onze NS gisteren tijdens de persconferentie, die in de Nederlandse Pers natuurlijk weer veel negatieve reacties oproept. Maar dit was te verwachten. Hoge bomen vangen veel wind. Het staatsbedrijf onder leiding van Minister Dijsselbloem van Financiën, steekt stokje voor alles wat niet met het spoor te maken heeft. Ook mag de NS niet meer uitbreiden. Diverse onderdelen worden afgestoten, zoals winkels en busmaatschappij Qbuzz. Arriva wacht rustig af, aldus Anne Hettinga, directeur van Arriva Nederland. Doordat de NS stopt met de exploitatie van winkels op stations, dachten wij dat de gratis koffie bij vertragingen ook tot het verleden zou gaan behoren. Kiosk blijft echter gewoon van de NS.  Op de vraag van Hildebrand van Kuyeren (Treinreiziger.nl) of de koffie wel gratis blijft was het antwoord: Koffie bij stremmingen blijft gratis, vertelde Van Boxtel. Nu maar hopen dat er weinig koffie uitgedeeld behoeft te worden. Gratis koffie of vertragingen, wat heeft u het liefste. De Nederlandse Spoorwegen kiezen voor Service aan de reiziger. Alleen Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. NS vraagt twee jaar respijt van de reiziger om alles weer goed op de rails te krijgen. Er is veel verkeerd gegaan zoals Fyra en Limburg. NS doet het goed en is een voorbeeld voor het buitenland. Abellio is daar in England, Schotland en Duitsland een goed voorbeeld van. NS-topman Roger van Boxtel: “Treinreizigers hebben geen recht op een zitplaats in de trein, dat is onmogelijk in de Spits. Recht op een zitplaats in de trein bestaat niet” Al zijn er vele mogelijkheden om de spits te mijden.