Zoals ik al in mijn inleiding had vermeld ben ik verzot op modulebanen, want bij verhuizen hoef je de baan niet af te breken, maar bouw je deze gewoon in het nieuwe huis weer op.
Ik heb diverse modules, die ik over de loop van de tijd heb gebouwd en aan elkaar gekoppeld. Ook heb ik enkele modules van clubleden overgenomen en aangepast aan mijn combinatie.
Hier even een overzicht zoals de baan nu is:
Deze bestaat uit een schaduwstation van 7 meter lang met 8 sporen, een splitsing met brug, een station met 4 sporen, een 180 gradenbocht, een overweg en een halte. De tweede splitsing is tijdelijk en de laatste grote splitsing is nog in aanbouw. Deze moet samen met enkele kleine modules een 2e keerlus gaan vormen. De baan is nu opgebouwd uit Nederlandse en Duitse modules. Alle Nederlandse seinen, etc gaan weg en er komen Duitse seinen, etc voor in de plaats. De periode wordt waarschijnlijk Periode III met diesel en stoomlokomotieven. Ook zijn er grote plannen voor een Bahnwerk met half-ronde lokloods van Fleischmann (15 sporen). Ook deze komen op 4 modules.
Het vervolg zal er misschien zo uit gaan zien:
Hier is het Bahnwerk op een andere plaats, dan ik nu in gedachten heb.
Nu nog even wat foto's:
Eerst een overzicht van het geheel:
Langs de achterkant met het station, de splitsing en het schaduwstation:
Het stukje tussen de 180 gradenbocht en het station is een tijdelijke aanpassing om de ovaal rond te krijgen.
De overweg en de halte:
Hier nog de derde splitsing in aanbouw:
In een volgende aflevering wat detail foto's en enkele treinen.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren