Eerste nieuwe FLIRT in Hongarije

Advertentie

FLIRT MAV HongarijeVandaag presenteren, MAV- START en Stadler op het station van Kápolnásnyek een van de twee Flirts ( Fast Light Innovative Regional Train ), die onlangs in Hongarije aankwamen. Verwacht wordt dat, nadat de keuring en goedkeuringsprocessen de eerste ritten in de herfst van dit jaar kunnen beginnen. De 42 nieuwe FLIRTS die in 2015 worden geleverd, komen op het spoorwegnet van de Boedapest voorsteden te rijden..
De eerste voertuigen van de 42 FLIRT zijn vanuit Zwitserland in Hongarije aangekomen, waar ze nu aan de eerste tests worden onderworpen, onder toezicht van de Hongaarse autoriteiten . Na ontvangst van de goedkeuring kan MAV- START de commerciële exploitatie van de 61 en 62 FLIRT beginnen. De blauw-wit-geel en grijze treinen zullen in eerste instantie worden gebruikt door passagiers op de route naar Szekesfehervár . Het eerste voertuig werd 19 Maart 2014 gepresenteerd in Kápolnásnyek – precies een jaar na de ondertekening van het leveringscontract .
Ilona Dávid , Chairman en CEO van MÁV , benadrukt: “Het gerenoveerde station van Kápolnásnyek en de nieuwe multi treinen zijn een uitstekend voorbeeld van de verantwoordelijke en toekomstgerichte mentaliteit die zichtbaar is geworden in de afgelopen jaren bij de spoorwegsector in Hongarije . Nu zijn we in staat om uitgebreide service te bieden op meer routes . ”
Zoltán Dunai , Country Manager van Stadler Hongarije Ltd , legt uit : “Dankzij de ondertekende vorig jaar van de overeenkomst zullen 112 flirt in gebruik genomen worden op de Hongaarse trajecten. Door deze levering van Stadler, is dit de grootste vloot FLIRT in de wereld geworden. Wij zijn er trots op de FLIRT is de beste verkoop van Stadler is. Er zijn nu orders uit 15 landen voor de productie van bijna 950 meerdelige treinen.”
Het drempelvrije treinen hebben 211 plaatsen kunnen een maximale snelheid van 160 km per uur bereiken. De voertuigen voldoen aan alle moderne normen..
De treinen zijn uitgerust door de fabrikant met het ATC-systeem ETCS2 . Dit maakt het mogelijk het voertuig op de recent vernieuwde spoorlijnen met een snelheid van 160 km per uur te laten rijden.