Eerste bimodale FLIRT door Stadler verkocht

Aosta Stadler 2Gisteren Stadler Rail heeft gisteren zijn eerste FLIRT3 (BMU) order ontvangen van de regio Valle d’Aosta in het noordwesten van Italië een order ter waarde van ongeveer 43 miljoen euro voor vijf treinen (BMU). Deze kunnen in diesel-modus of tijdens elektrische bediening onder de 3 kV DC bovenleiding rijden. Zij zullen in de regionale personenvervoer tussen Aosta en Turijn worden ingezet. De bimodale treinen behoren tot de nieuwste generatie FLIRT3 en zullen in 2018 worden afgeleverd bij de Italianen.  De nieuwe FLIRT3 die dankzij het modulaire ontwerp voldoet aan de laatste TSI normen en standaarden, bestrijkt het hele scala van mogelijke EMU, DMU en BMU-trein configuraties.  De omvang van deze opdracht omvat de opleiding van personeel, technische documentatie, onderdelen en een volledige onderhoud contract voor vijf jaar. Er is ook een optie voor nog eens vijf treinen en verlenging van het onderhoudscontract met drie jaar. Zo zou het contract toenemen tot ongeveer 94 miljoen euro.
Lager energieverbruik
Net als alle FLIRT treinen hebben ook dit de volgende typische kenmerken: een ruime, transparant interieur, grote multifunctionele ruimte en de carrosserieën van aluminium lichtgewicht constructie, wat resulteert in een aanzienlijk lager energieverbruik en dus ook leidt tot een veel lagere energiekosten. De drie-wagen treinen hebben 178 zetels, waaronder 19 klapstoelen. De treinen hebben een topsnelheid van 160 km per uur in de E-modus en 140 km in de D-modus.Aosta Stadler

%d bloggers op de volgende wijze: