Eerst fase HSL2 Engeland

Advertentie

Afgelopen dinsdag, 10 januari, bevestigde staatssecretaris van Verkeer Justine Greening in Engeland, dat de regering de eerste fase van de geplande 540 km route-High Speed, na een uitgebreide openbare raadpleging, goedgekeurd heeft. De raadpleging is een van de grootste die ooit is ondernomen door het ministerie van Verkeer”, zei Greening “ Dat 54 909 reacties werden ontvangen, en voegde eraan toe dat het project een ‘sterk” gevoel bij de bevolking genereert, zowel voor als tegen’. Ruim 38 miljard euro kost , HS2 Fase die ongeveer 200 km bedraagt van deze nieuwe lijn tussen Londen, Birmingham en de West Coast Main Line in de buurt van Lichfield, die ontworpen wordt voor snelheden tot 360 km per uur.

HS2 zal gebruik maken van het herbouwde Euston station in Londen als zuidelijke eindpunt, maar Crossrail in het oude Common in het westen van Londen wordt in geschakeld dat is tenminste de bedoeling. Een verdere tussenstation de buurt van Birmingham Airport is voorgesteld en een nieuw Centraal station in Birmingham. Vanwege de opening in 2026, wordt de route van het Midlands traject en het noordwesten dat momenteel gebruik is van de drukke West Coast Main Line, gebruikt. De regering benadrukt de noodzaak voor HS2 om deze te integreren met het bestaande netwerk tussen de steden als Liverpool, Newcastle, Glasgow en Edinburgh te gebruiken. Zij takken naar Londense luchthaven Heathrow en een verbinding met de High Speed1 naar de Kanaaltunnel zijn ook gepland in een tweede fase. Om de lokale luidruchtige protesten tot bedaren te brengen, wordt extra aan groen gedacht door een aantal extra kilometers te ondertunnelingen. Een van de belangrijkste veranderingen is de introductie voor de Engelse, van een 4.4 km geboorde tunnel onder de bestaande Chiltern lijn onder Northolt en Ruislip. Zo treden de nieuwe spoorontwerpers in de voetsporen van de 19e eeuw spoorweg pioniers. Want een ding is zeker de spoorwegen hebben alles aan deze pioniers te danken. Foto: Nieuwsbrief Railway Gazette International

1 Comment

  1. Ja idd. De spoorwegen hebben veel te danken aan de pioniers van toen. Dat de engelsen het voortouw hebben genomen met deze vorm van transport is bewonderswaardig. Het is dan ook jammer dat juist zij nu pas voor een tweede hogesnelheidslijn kiezen. Natuurlijk heeft het een voordeel dat het kan aansluiten op het bestaande net. Maar dat is dan ook meteen zijn nadeel. De verschillende treinsoorten zoals stoptrein, intercity, etc zullen elkaar hinderen bij vertragingen. Daarnaast is een hogesnelhiedstrein geen alternatief bij verstoringen. De hogesnelheidstrein zal de luxe reiziger moet aantrekken. De rijkarakteristieken van dit soort treinen zijn dat ze uiteindelijk wel hard kunnen maar alleen bij een lange aanlooptijd waarbij behoorlijk wat afstand word afgelegd. Dus de stations moeten behoorlijk ver van elkaar zitten om wat rendement te genereren. Verder zijn treinen gevoeliger voor weersinvloeden. En hogesnelheidstreinen vreten spoor en bovenleiding. Het is dan ook heel triest dat de engelsen voor traditioneel gaan die allang niet meer voldoet. Het enige vervoersmiddel dat de HST 2 kan overtreven in betrouwbaarheid, snelheid,Meer stations, punctialiteit en meer mensen om te vervoeren onder alle weerstypen is een magneetttrein. Ook daar is een presentatie van geweest, echter wat ik begrepen heb is de informatie nooit bij de minister gekomen. Daardoor wordt een hoop geld weggegooid. In Japan zijn ze nu afgestapt van de hoge snelheidstrein. Het is te duur en het alternatief is veel beter. De magneetttrein. De Stichting Freedom of Mobility heeft trouwens ook plannen om de magneetttrein hier in Nederland opnieuw te introduceren. Niet als een luxe trein, maar als alternatief voor de intercity.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.