Gisteren zondag 2 juli reed de Stadler HST EC250 voor het eerst door de Gotthard-basistunnel. Voor de Zwitserse fabrikant Stadler, was het de eerste doorgang van de EC250 door de langste spoorwegtunnel ter wereld, die met succes gereden werd. De reis heeft aangetoond dat de EC250 is gemaakt om te voldoen aan de eisen met betrekking tot de extreme omstandigheden in deze tunnel. Vervolgens wordt de Giruno in de Tsjechische Republiek gecontroleerd op de proefbaan in Velim. In deze tests, kan de snelheid geleidelijk worden verhoogd van 100km per uur naar 250. Maar in deze test worden ook andere onderdelen getest. Zoals het testen van de veiligheid voor toelating van nieuwe high-speed treinstellen van Stadler. Na deze tests volgen de tests in de vier landen van Zwitserland, Duitsland, Italië en Oostenrijk. De Giruno werd half mei 2017 in Bussnang gepresenteerd aan het publiek. Op deze feestelijke dag waren de minister van Transport Doris Leuthard, SBB CEO Andreas Meyer en andere belangrijke persoonlijkheden uit de politiek en het bedrijfsleven aanwezig.
Gerelateerde berichten
Weer een order voor Stadler
22/11/2010 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinongelukken Reacties uitgeschakeld voor Weer een order voor Stadler
Op een persconferentie op S-Bahn St. Gallen Zwitserland is met een grote meerderheid aangenomen, de ondertekening van de Regionale Rail Thurbo en spoor fabrikant STADLER het contract voor de aanschaf van twaalf nieuwe gelede treinen […]
Stadler levert nu ook smalspoor aan Zweden
Stadler wint ten opzichte van de concurrentie en bouwt voor Stockholm Transport (SL) 22 elektrische treinen met een spoorbreedte van 891 mm. Wereldwijd een unieke spoorbreedte. De behoefte aan dit speciale model wordt dus door […]
En hij heet………….
Nadat de “Allegra” en “Alvra” treinen met succes werden ingezet op de trajecten in het zuidoosten van Zwitserland, werd het de grootste aankoop van rollend materieel in de geschiedenis van de Rhätische Bahn in gang […]