Al moet Amsterdam nog even wachten op een snellere verbinding met Berlijn, waar de Nederlandse Regering en Roger van Boxtel zelfs Pieter Elbers (Luchtvaart) zich druk voor inzetten, stimuleren de DB met de nieuwe ICE 4-treinen op snellere verbindingen te maken tussen de hoofdsteden van Europa. In slechts vier uur van Berlijn naar Praag. Hiermee breidt de Deutsche Bahn (DB) zijn aanbod voor langeafstandsklanten opnieuw uit. De levering van extra ICE-4 treinen, de nieuwste generatie ICE, is er een grotere ruimte Noord-Zuid verbindingen in Duitsland. Op de grensoverschrijdende Euro City lijn Hamburg-Berlijn-Praag, waar veel vraag naar is door het toerisme, is de reistijd tussen de twee hoofdsteden verkort door het gebruik van multi-systeem locomotieven tot ongeveer vier uur. Het nieuwe aanbod trad in werking met de kleine wijziging van het tijdschema op 10 juni. Met 18 treinreizen per dag door de ICE 4-treinennetwerk tussen Hamburg en Stuttgart rijden er vijf treinen meer en op de route Hamburg-München zullen vier treinen in gezet worden. De nieuwe twaalfdelige meervoudige units bieden plaats aan 830 passagiers, veel opbergruimte voor bagage en fietstransport. Meer dan 10.000 reizigers per dag reizen op deze veel gevraagde routes, ongeveer drie procent van alle langeafstandsreizigers. Bron en foto: DB
Gerelateerde berichten
Stadler Reinickendorf is trots
Het eerste karkas van dubbeldekkers voor de ODEG in Berlijn, is door Stadler Reinickendorf Gmbh geproduceerd. Men is nu zover, dat na 3 maanden van intensief werken, de eerste resultaten kunnen worden bekeken. Het eerste […]
RegioJet maakt van Oostenrijk haar derde “thuislandmarkt” voor intercitytreinen
De grootste centrale Europese particuliere treinoperator op langeafstandslijnen, RegioJet, heeft plannen om samen met Tsjechië en Slowakije in Oostenrijk haar derde “thuismarkt” te lanceren en zal haar activiteiten verder uitbreiden. Dit aangezien de dienstregeling voor […]
RegioJet: Groot succes
RegioJet: Groot succes op nieuwe treinlijn Wenen-Brno-Praag. Afgelopen jaar lanceerde RegioJet zijn langeafstandstraject van Wenen naar Praag en Brno: vier keer per dag rijden de gele treinen beide kanten op. In slechts twee maanden tijd […]
1 Comment
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
Admin, lees dit stukje a.u.b. nog een keer door. Het is erg lastig te lezen door de vreemde zinsconstructies.