DB koopt Skoda treinen

Advertentie

Berlijn – 5 augustus 2013 – “Deze dag bevestigt dat ons bedrijf Škoda Vervoer kan worden gerangschikt onder de grootste producenten ter wereld van rollend materieel. De conclusie van dit contract is een bewijs van de hoge kwaliteit en het concurrerend vermogen van ons rollend materieel. Duitsland, zullen we van een moderne trein voorzien top technische apparatuur. Deze order door de gigant Deutsche Bahn opent ons de deur naar de hele wereld, “Tomáš Kršek, de voorzitter van de Škoda Transportation Raad van Bestuur, zegt.

“Door het feit dat Škoda Transportation deze aanbesteding won, is de concurrentie op onze markt toegenomen. Het is echter noodzakelijk om te zeggen dat Škoda Transportation een lange traditie in het produceren van de treinen heeft, dus we zijn niet twijfelachtig over het vervullen van onze verwachtingen, “Rüdiger Grube, Managing Director van Deutsche Bahn, zegt.

Škoda Transportation levert DB Regio zes zes-voertuig dubbeldek sets van het Push-Pull type. Elk van de sets wordt geëxploiteerd als een terugkeer set, dat wil zeggen de voertuigen zijn ofwel geduwd of getrokken door de locomotief – de machinist is hetzij in de cabine van de rijdende wagen of in die van de locomotief. De sets bestaan uit een rijdende wagen, vijf tussenliggende wagens en de locomotief Emil Zatopek in het nieuwe ontwerp bedoeld met name voor DB.

De maximale snelheid van de treinen zal bereiken 189 km per uur bereiken. De treinen zijn uitgerust met drukdichte instanties die de druk in de wagen stabiliseren bij het passeren van de high-speed snelheden tot 300 km. Alles bij elkaar zullen de sets 705 stoelen hebben. Alle stoelen in de treinen zijn comfortabel. De Wi-Fi-verbinding, zowel in de eerste en de tweede klasse, is een vanzelfsprekendheid voor DB en Skoda. Ook is er airconditioning aanwezig, die zorg draagt voor geschikte temperatuur op warme zomerdagen (zoals vandaag). Voor de veiligheid, zal elke trein worden uitgerust met een externe en interne CCTV systeem. De nieuwe treinen zijn bestemd voor trajecten in het zuiden van Duitsland.