Conclusie van de Fyra-enquête

hsl modelMet dit N-spoor schaalmodel werden de eerste bewindslieden verrast eind jaren tachtig toen zij begonnen met gedachten te wisselen over de HSL. Jammer genoeg is deze trein nooit gekomen. Het moest goedkoper. Dus werd het een trein van AnsaldoBreda. De geschiedenis van deze ramptrein is bekend.
Servers NSAls het NS Spoorbedrijf op één zou staan bij de reiziger, zou er ook geen service nodig zijn en staat de Reiziger automatisch op plaats één. Ook de vele door NS panel gehouden onderzoeken zouden overbodig zijn. Dit is de conclusie van veel spoormedewerkers. Vroeger waren zij trots op hun spoorbedrijf dat NS heet, er is nu geen lol meer aan te beleven.
Afgelopen vrijdagmiddag was er in Het Spoorwegmuseum in Utrecht, een debat georganiseerd door de FNV. Hierbij waren ook de schrijvers van het boek De Ontsporing de heren Marcel van Silfhout, met Andries van den Berg aanwezig. Een honderd man en vrouw debiteerde over de HSL eerste1Conclusie van de Fyra-enquête, die werd geven door de parlementaire enquêtecommissie. De meeste aanwezige waren het over eens dat het helemaal mis was gegaan. Ook de opsplitsing van de vroege staat bedrijven NS en ProRail kwamen diverse keren aanbod. Het hele verslag kan zondagavond op www.deontsporing.nl gevonden worden.

%d bloggers op de volgende wijze: