CAF Urbos Luxtram in model

Trams worden mooier, langer en comfortabeler. We schreven al eens: De regio treinen worden Lightrails trams en de trams worden lightrails treinen.

Het model van de nieuwe URBOSTM Luxtram
Als onderdeel van een Europese openbare aanbesteding werd in mei 2015 de fabrikant van de tramwagens, het Spaanse CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) opgericht en geselecteerd. Het geselecteerde model maakt deel uit van de tramfamilie URBOSTM met een speciaal ontworpen ontwerp dat harmonieus combineert met het stadsbeeld. Het ontwerp is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen de CAF, de ontwerper Eric Rhinn en de twee kunstenaars Michel Leonardi en Isabelle Corten.
Deze nieuwste generatie tram past optisch perfect in de stad: Op veel plaatsen rijden de trams op een groene route en dat verfraaid het stadsbeeld. Tussen de Pont Rouge en het hoofdstation rijdt de tram zonder bovenleiding, dankzij nieuwe technologieën voor energieopslag. Het wordt aangedreven door een hoogspanningssysteem in dit gedeelte. Met dit systeem kan de tram bij elke stop worden opgeladen, boven een laadcontact tussen de sporen. Deze ultrasnelle laadprocessen worden uitgevoerd tijdens het in- en uitstappen van de passagiers aan de haltes. Een van de grootste voordelen van de tram is ongetwijfeld de transportcapaciteit. Met een lengte van 45 meter en 8 dubbele deuren aan elke kant van de tram is elk voertuig geschikt voor maximaal 450 passagiers. Met een frequentie tussen 3 en 6 minuten kan de tram maximaal 10.000 passagiers per uur vervoeren. Zie ook ons bericht over deze mooie tram op treinennieuws.nl

De modellen van de TM Luxtram

De: modellen van de nieuwe trams zitten ook vol met innovaties. Dankzij een revolutionair concept konden ze voor het eerst binnenverlichting op modellen van gelede treinwagons installeren. De Flexprint loopt volledig onzichtbaar tussen het dak en de carrosserieën en maakt naast een mooie verlichting de volledige mobiliteit van het model mogelijk.
Op de print zijn verbindingspunten voor richtingaanwijzers en cabineverlichting beschikbaar, die door ervaren hobbyisten kunnen worden geactiveerd. Natuurlijk heeft het model richtingsafhankelijk wisselend lichten. Daarnaast wordt ook een automatisch remlicht gebruikt. Al deze functies worden aangestuurd door een fijn afgestelde decoder van Zimo, die ook zorgt voor een realistische versnelling en een voorbeeldige remweg! Zelfs kan de bediening in een paar eenvoudige stappen worden gewijzigd. Dit alles maakt een ongekende modelervaring mogelijk – en een mijlpaal in de modelontwikkeling van Het model van de nieuwe UrbosTM Luxtram.

De modellen van de UrbosTM Luxtram

De modellen voor de modelspoor/trambaan van de nieuwe Urbos zitten ook vol met innovaties. Dankzij een revolutionair concept konden we voor het eerst binnenverlichting op modellen van gelede treinwagons installeren. De Flexprint loopt volledig onzichtbaar tussen het dak en de carrosserieën en maakt naast een voorbeeldige verlichting de volledige mobiliteit van het model mogelijk. Op de print zijn verbindingspunten voor richtingaanwijzers en cabineverlichting beschikbaar, die door ervaren hobbyisten kunnen worden geactiveerd. Natuurlijk heeft het model richtingsafhankelijk wisselend licht. Daarnaast wordt echter een automatisch remlicht gebruikt. Al deze functies worden aangestuurd door een fijn afgestelde decoder van Zimo, die ook zorgt voor een realistische versnelling en een voorbeeldige remweg! Zelfs kan de bediening in een paar eenvoudige stappen worden gewijzigd. Dit alles maakt een ongekende modelervaring mogelijk en een mijlpaal in de modelontwikkeling van Halling! De firma die trams doet leven op uw modelbaan. De vele tramliefhebbers en dat zijn er vele volgens Facebook zullen dit model een lust voor het oog vinden. Bron: ferro-train.com – www.halling.at /
https://shop.ferro-train.com/HallingShop/ShopSearch – Foto’s: Halling en CAF

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


 

%d bloggers op de volgende wijze: