Bombardier technologie werkt op ’s werelds langste Hogesnelheidstrein traject

De Chinese nieuwe Noord-Zuid spoorverbinding van Beijing naar Guangzhou, waarop men met 300 km per uur kan rijden, maakt gebruik van Bombardier ERTMS-technologie.  BOMBARDIER INTERFLO 450 systeem werkt op meer dan 85% van het zeer hoge snelheid netwerk van China’s, waarmee ’s werelds meest bevolkte land ter wereld zich verplaatsen.

Beijing, 11 januari 2013 – Het Bombardiers Europese Transportation Traffic Management System (ERTMS)-technologie werkt op de nieuwste hogesnelheidslijn in China, die 26 december 2012 geopend werd. Het laatste deel van de 2.298 km lange noord-zuid, dubbelsporige verbinding tussen Beijing en Zhengzhou werd uitgerust met Bombardier INTERFLO 450 ERTMS Level 2 technologie (het zogenaamde CTCS-3 in China). Deze nieuwste high-profile lijn, uitgerust met de BOMBARDIER EBI COM 2000 radio Block Centre EBI Cab 2000 ATP boord technologie, is het meest recente bijdrage van Bombardier tot het zeer hoge snelheidstreinen netwerk in China. Het komt precies drie jaar na de uitvoering van haar ERTMS Level 2 technologie op het eerste deel van de nieuwe verbinding, die toen ’s werelds snelste ERTMS lijn. Dit 1000 km lange traject van Wuhan naar Guangzhou werd geopend in 2009 met een eerste operationele snelheid van 350 km per uur.
Peter Cedervall, voorzitter Rail Control Solutions, Bombardier Transportation, zei: “Onze projecten zijn in China een belangrijk onderdeel van onze wereldwijde ERTMS portfolio en project ervaring. Treinen met Bombardier technologie aan boord, hebben nu meer dan 300 miljoen km in China afgelegd. Dat is dezelfde afstand als een reis terug naar de zon.”
Naast het draaien op de hogesnelheid lijnen in China, is het INTERFLO 450 Level 2 oplossing aangelegd voor commerciële exploitatie van de Amsterdam-Utrecht in Nederland, een van de drukste hoofdlijnen in Europa en wordt ook gebruikt op eerste hoge snelheid van Zweden ERTMS Niveau 2 lijn, de Botnia lijn, dit sinds 2010. Verder is Bombardier ERTMS-technologie ook geïnstalleerd in Kroatië, Korea, Zwitserland, Spanje, Taiwan, Algerije en Polen. Zo wordt Bombardier de kern van de innovatie, van het leveren van ’s werelds eerste ERTMS regionale systeem, de INTERFLO 550-oplossing.
De moderne hoge snelheidstrein biedt passagiers een aantrekkelijk alternatief voor snelwegen en middellange afstand vliegreizen als gevolg van een snelle boarding en reiscomfort.

%d bloggers op de volgende wijze: