Bombardier presenteert haar nieuwe OMNEO dubbeldekker

regio 24•Met de BOMBARDIER OMNEO dubbeldekker voegt Bombardier een nieuw product toe aan de EMU dubbeldeks portefeuille
•Een multi-type om te voldoen aan een breed scala van behoeften: van hoge capaciteit openbaar vervoer van regionale reizen
•De 129 dubbeldeks treinen die besteld zijn zullen gaan opereren in de regio’s van Aquitanië, Bretagne, Centre, Nord-Pas de Calais, Provence-Alpes-Côte d’Azur en Rhône-Alpes
Bombardier Transportation heeft woensdag 25 september de eerste OMNEO trein gepresenteerd aan de SNCF. Deze nieuwe dubbeldeks trein, Regio 2N door de Franse regio’s, met de naam is breder dan de conventionele. Het biedt een nieuw niveau van comfort van de passagiers via meer aan boord ruimte, maximale zitplaatsen, grote toegangsplatforms met twee brede deuren en rustige wagens voor lange reizen. Het Regio 2N platform is beschikbaar in verschillende configuraties, van 6 tot 10 wagens, met een totale lengte van tussen 81 m en 135 m. Het is in staat met snelheden tussen de 160 en 200 km per uur te rijden. Vertegenwoordigers van het ministerie van vervoer en het ministerie van industriële vernieuwing en SNCF waren aanwezig bij dit heugelijke feit, evenals Lutz Bertling, voorzitter van Bombardier Transportation.
Bombardier heeft negen test treinen gebouwd, om de duizenden tests die nodig zijn om te worden toegelaten op het Franse spoor. Tijdens het wachten voor certificering, wordt met een aantal treinen, vanaf januari 2014 testen uitgevoerd, door het personeel van de SNCF om te controleren van de operationele betrouwbaarheid voor een volledige inbedrijfstelling. Op Bombardier vestiging in de buurt van Valenciennes ze klaar om de 129 OMNEO treinen in productie te nemen en af te leveren binnen de afgesproken tijd van slechts twee jaar. Tot op heden is een order van 129 OMNEO treinen geplaatst, maar het contract voorziet in een maximum van 860 treinen.
regio 24 2“Het toenemende gebruik van regionale treinen in Frankrijk weerspiegelt de succesvolle inspanningen om duurzame en comfortabele mobiliteit in de regio’s,” zei Lutz Bertling, voorzitter van Bombardier Transportation. “Deze trein is de juiste keuze om aan de toekomstige behoeften van het regionale vervoer, niet alleen vanwege de grote capaciteit, comfort van de passagiers en hoge prestaties, maar ook dankzij de vele mogelijkheden die beschikbaar zijn, zoals de IC-V200 versie.
OMNEO is het nieuwste product van de Bombardier dubbeldeks EMU portefeuille. Het aanbieden van hoge capaciteit in dichtbevolkte gebieden en een hoge snelheid op IC-spoorverbindingen, staan dubbeldeks treinen centraal in een eco-vriendelijke en comfortabele spoor vervoer, verplaatsen van miljoenen mensen elke dag. Bombardier de portefeuille is goed gepositioneerd om te voldoen aan de vraag van de groei van de markt in deze sector. UNIFE onderzoek toont aan dat de vraag naar regionale treinen hoog, 4.000 wagens per jaar in de periode 2014 tot en met 2016 te bereiken moet blijven. Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn voorspelling te vertegenwoordigen meer dan de helft van de wereldmarkt voor regionale trein. In het regionale segment, is het aandeel van dubbeldeks treinen toeneemt als gevolg van de constante behoefte aan verhoogde capaciteit.

%d bloggers op de volgende wijze: