Blijft de Magneetbaan productie behouden?

Bedrijven uit Munchen zijn in gesprek voor het behouden van de Magneetbaan productie. Na het afbreken van de besprekingen over een magneetbaan van München  City naar de luchthaven, wordt er na Singapore , nu met Iran gesproken. Iran is geïnteresseerd in de magnetischse spoorweg techniek. Eind vorige maand is er in aanwezigheid van de Duitse Staatsminister Schlegel een contract ondertekend om te onderzoeken, de haalbaarheid om een 800 mijl lange baan tussen Teheran en Mashhad aan te leggen. In de komende tijd,  zes tot acht maanden, wordt dit door diverse partners bekijken, aldus een woordvoerder van de minister. Pas daarna gaat men in gesprek met Siemens en Thyssen-Krupp. Het ongeveer 6 miljard Euro kostende project zal een bouwtijd hebben van zes tot acht jaar. Deze contract besprekingen worden gevoerd sinds 2004 met de Beierse minister van Economische Zaken Otto Wiesheu. De besprekingen gaan niet alleen over de bouw maar ook over de exploitatie van de lijn in Iran.  Bron: Rail Business foto: Siemens en Thyssen-Krupp

%d bloggers op de volgende wijze: