Alstom, TMH en Siemens presenteren goederentreinlocomotieven in Moskow

Russia-Locomotive-Kazakh-KZ8A (1).jpgs
Alstom KZ8A

Alstom, TMH en Siemens presenteren goederentreinlocomotieven in Moskou. Zij doen dit op de  “4e International Rail Salon van Techniek en Technologie EXPO” die  het komende week in Moskou gehouden wordt. Voor de eerste keer , zullen de bezoekers in staat zijn om de 2ES5 van Alstom zien. Evenals wordt de KZ8A onthuld – ook voor het eerst – op Russische bodem . De twee locomotieven van Alstom behoren tot de krachtigste in de wereld en markeren een belangrijke mijlpaal in Alstom succesvolle samenwerking met TMH, aldus Alstom.

De 2ES5 – de eerste Russische locomotief met asynchrone rijaandrijving ontworpen door TRTrans , een engineering center ontwikkeld door Alstom en TMH , de 2ES5 is de eerste AC Russische locomotief met asynchrone tractie aandrijving 2ES5 is een krachtige locomotief , zij kunnen een snelheid halen van 120 km per uur en tot 9.000 ton trekken. De 200 bestelde locomotieven zullen aan RZD vloot worden toegevoegd.

KZ8A is een van de krachtigste locomotieven van de wereld ( 8800 kW ) en halen ook een topsnelheid van 120 km per uur en een trekkracht van 9.000 ton . De KZ8A is speciaal ontworpen voor gebruik in extreme koude gebieden met temperaturen van -50 ° C.

Moskou 2
Siemens AC 11201

Ook Siemens is van de partij op de internationale  Beurs ” Expo 1520 ” in Moskou, zoals wel bekend in Rusland. Zij zullen de hun nieuwe AC locomotief presenteren voor het goederenvervoer in landen met de 1520 meter spoorbreedte . Het type AC 11201 locomotief werd ontwikkeld door Ural Locomotieven , een joint venture van Siemens en de Sinara Groep in Rusland . Siemens leverde het voortstuwingssysteem voor de locomotief .

Het eerste prototype van deze locomotief werd in juli 2013 afgerond en heeft sindsdien meer dan 5000 kilometer testen erop zitten . Tests voor de vergunning van de locomotief zijn momenteel aan de gang en zullen naar verwachting in april 2014 worden afgerond . Ze worden uitgevoerd op de testbanen van het All – Russian Railway Research Institute in Shcherbinka , in de buurt van Moskou. De AC- 11201 is een acht – assige dubbele locomotief met vier draaistellen . werd ontworpen voor het vervoeren van goederentreinen met een maximaal gewicht van 9000 ton . ” De elektrische locomotief kan in alle landen met de 1520 meter worden bediend , ” merkte Alexander Saltaev , algemeen directeur van Ural Locomotieven .

 

 

%d bloggers op de volgende wijze: