Alstom levert 8 New Pendolino treinen aan SBB

Advertentie

Alstom heeft een opdracht van de Zwitserse spoorwegen SBB in de wacht gesleept van 8 extra New Pendolino hogesnelheidstreinen, die zullen worden toegevoegd aan de bestaande vloot van 7 treinen. De order tussen Alstom en Cisalpino, de voormalige joint venture van Trenitalia (Italiaanse spoorwegmaatschappij) en SBB. , heeft een waarde van ongeveer € 200 miljoen. De levering van de nieuwe treinen is gepland voor 2015. De SBB zet de nieuwe treinen op de lijnen tussen Milaan en Genève en tussen Milaan en Zürich.
” We zijn erg blij dat SBB opnieuw zijn vertrouwen in Alstom heeft getoond. Deze keuze toont duidelijk aan Alstom’s leiderschap in kantelbare-technologie, waardoor hoge snelheid treinen kunnen rijden op bestaande netwerken en reistijd minder maken. Het is de optimale oplossing voor het netwerk SBB en zijn grensoverschrijdende diensten “, aldus Gian-Luca Erbacci, Zuid-Europa Senior Vice President van Alstom Transport.
De New Pendolino is uitgerust met kantelbare-technologie, ontwikkeld door Alstom. Deze unieke technologie maakt het mogelijk de trein te kantelen tot 8 graden in de bochten, terwijl het verhogen van snelheden tot 35% hoger wordt dan conventionele treinen – allemaal voor de veiligheid en verbeterde comfort voor de passagiers.
De New Pendolino opdracht van SBB is een zeven-wagen treinstel, dat een topsnelheid van 250 km per uur haalt. De trein die plaats biedt aan maximaal 430 passagiers is uitgerust met de nieuwste generatie van flexibele draaistellen welke de slijtage verminderen. Daarnaast is de New Pendolino voor 95% recyclebaar en is trein, uitgerust met een elektrisch remsysteem die tot recycleert tot 97% van de macht terug in de bovenleiding, waardoor uitbreiding met maximaal 8% besparingen op het energieverbruik. Bovendien is een demping trilsysteem geplaatst op de wielen.
De New Pendolino grensoverschrijdende treinstellen voor de SBB zijn ontworpen om de interoperabiliteit Europese normen (TSI) te verwerken en zal worden uitgerust met Atlas – de Alstom Europese signaleringssysteem (ERTMS [1]) – dat nodig is om in Zwitserland, Italië, Duitsland en Oostenrijk te rijden.
De treinen zullen worden geproduceerd bij Alstom Savigliano in Italië, waar de Pendolino treinen waar deze al meer dan 30 jaar worden vervaardigd.
Sinds de lancering van Alstom Pendolino in de jaren 1970, hebben meer dan 400 treinstellen zijn verkocht over de wereld, die meer dan 500 miljoen kilometer hebben afgelegd. Pendolino treinen kunnen meer dan 10 grenzen passeren waar binnenkort ook Oostenrijk en Polen zullen worden toegevoegd Op dit moment zijn dat: Italië, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Slovenië, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, Finland, China en Rusland .