Alstom leveren 47 locomotieven aan SBB

Alstom H4 locVrijdag de dertiende is voor Alstom een geluksdag. Konden wij gisteren over 800 locomotieven voor India melden, vandaag kregen een opdracht om 47 dual-mode locomotieven te leveren aan SBB in Zwitserland. De locomotieven, worden gebruikt door de SBB om te rangeren en staan gepland om in 2018 in dienst te komen. De locomotieven zullen worden geproduceerd bij Alstom in Belfort.
De locomotief voor SBB behoort tot Alstom nieuwe Prima H4 dual-mode platform ( Vier assen in twee individuele draaistellen (BoBo configuratie) ). De loc rijdt met snelheden tot 120 km per uur, die eenvoudige integratie in hoofdlijn toelaat. De Prima H4 bi-modale locomotief wordt aangedreven door een elektrische tractiesysteem en twee dieselgeneratoren. De twee generatoren, in combinatie met een automatische start-stop-systeem, zorgen voor een vermindering van 20% van het brandstofverbruik in vergelijking met een enkele motor diesellocomotief. De loc is uitgerust met ETCS.
Bijzondere aandacht is besteed aan het ontwerp van de bestuurderscabine. De grote cabine (maximaal 4 personen) is een “werken en wachten ruimte”, zoals baanwerkers zullen niet alleen aan boord van de trein mee rijden, maar ook deze tijd doorbrengen in de cabine tijdens het werken op bouwplaatsen. De cabine is voorzien van een HVAC ( verwarming, ventilatie en airconditioning )systeem en opslagruimte voor de persoonlijke bezittingen van het treinpersoneel.
“We zijn blij door SBB geselecteerd te zijn voor deze belangrijke opdracht. Met Alstom’s Prima H4 locomotief, die is afgeleid van een modulair concept, zal SBB Infra zien haar bedrijfs-, energie- en onderhoudskosten verminderd “, zegt Herman Van der Linden, Alstom Managing Director in Zwitserland.

%d bloggers op de volgende wijze: