Abellio (NS) kiest voor de Flirt!

Abellio besteld bij Stadler 20 FLIRT3 treinen voor haar Nederrijn Net

Berlin, 12 Juni 2013. Op 31 mei werd het contract voor de levering van 20 elektrische treinen voor de “Niederhein-netwerk” tussen de Stadler Pankow GmbH en Abellio Rail NRW GmbH ondertekend. Het contract omvat de levering van 13 5-1-systeem en 7 vijfdelige multi-systeem meerdere eenheden van het type FLIRT3. Ze worden gebruikt tussen Mönchengladbach – Emmerich en Wesel. Daarnaast is er een grensoverschrijdend verkeer op de route Emmerich – Arnhem.
De 5-1-systeem treinen zijn ongeveer 91 meter lang en hebben 259 zitplaatsen, waarvan 32 in de eerste klas. Voorts hebben zij twee toiletten aan boord , waarvan er een is uitgevoerd als een groot toilet. De vijfdelige multi-systeem treinen voor grensoverschrijdende trajecten hebben vanwege de benodigde ruimte van de multi-systeem-techniek, een iets verminderde capaciteit van 251 zitplaatsen, met hetzelfde interieur van het passagierscompartiment. De multi-systeem-technologie op de FLIRT3 maakt de overgang van de verschillende treincontrolesystemen en de verschillende voedingen in Duitsland en Nederland mogelijk. De FLIRT3 voldoet aan de behoeften van mensen met beperkte mobiliteit. Royale instapmogelijkheden naar een van airconditioning voorziene cabine met een doorlopende lage vloer. De voertuigen hebben een topsnelheid van 160 km per uur. Dus na Arriva, kiest nu ook het zusterbedrijf van de NS voor de Flirt.

%d bloggers op de volgende wijze: